Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
Woensdag

2018-05-09


Vanochtend bij het opstaan regende het. Voor vandaag verder geen plannen.

Rustig ontbijten, douchen en wat rommelen.

Jelle heeft het probleem van de motor gevonden en opgelost. Mijn kapitein is helemaal gelukkig.

Tijdens de koffie, besluit ik de eerste aanzet te geven voor onze verdere zeilreis naar het noorden van Kroatië.

Waarschijnlijk vertrekken wij maandag of dinsdag.

De kathedraal van Sibenik mogen wij niet overslaan. De Kornatie eilanden, moeten wij zeker bezoeken. Dan Zadar en zo maak ik een lijstje van bezienswaardigheden.

Daar word ik vrolijk van en krijg er echt zin in.

Tussendoor boekt Jelle een appartement in Spanje voor september en maakt verder wat afspraken. Het kan maar geregeld zijn. Zo blijven wij bezig.

Tegen drie uur komt het zonnetje te voorschijn, ik nestel mij op mijn stoeltje in de kuip.


Aan het eind van de middag, schiet ik nog een plaatje van Wind & Water die klaar ligt voor vertrek.

Even later belt Timo vanaf zijn boot, ook daar één en al actie. Leuk om te horen, zij hebben het niet van een vreemde....Wat fijn dat het in Nederland ook zulk mooi weer is.

Begin van de avond gaan wij een hapje eten bij Galathea, bijzonder vriendelijke gastvrouw.

Zij beveelt de vissoep aan voor Jelle, ik ga voor een pure tonijnsalade. Daarna gefileerde vis in sinasappelsaus. Jelle gaat voor de runderreepjes. Wijntje erbij, koffietje toe....prima.

Tijdens de koffie maken wij een babbeltje met een wat oudere Zweed, die bij ons aan de steiger ligt.

Zijn schip ligt nu op de wal, het onderwaterschip moet gedaan worden en daarna moet de romp gepoetst worden. Het wachten is nog op een motoronderdeel, hopelijk komt dat morgen dan kan vrijdag zijn schip weer in het water. Hij is alleen en klust in zijn eigen tempo. Hij vertelt, dat zijn vrouw nog werkt en eind van de maand een weekje komt. 

Dit heeft ook zijn charme van het ergens wat langer liggen. Zo leer je de zeilers aan de steiger wat beter kennen.

Tegen tienen zijn wij weer aan boord, lezen nog wat en gaan te kooi.

Laku noc.