Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Zaterdag 21 oktober 2017


Doorgaan met poetsen en ruimen


Na het ontbijt begint Jelle aan het dek.

Emmer met water en groene zeep doet wonderen. 



Op de knietjes licht schuren en het dek ziet er weer uit als nieuw.

Na de koffie ga ik nog wat boodschapjes doen voor het avond eten.

Toch besluit ik eerst de granfoulards in de wasmachine te doen, alles moet wel schoon achterblijven.

Terwijl ik over de kade loop zie ik een rode klimmer. Ik twijfel, is het nu wel of niet een wilde wingerd. Thuis hebben wij er ook één in de tuin, misschien toch een ander blad?



Ik maak er een foto van. Eén van onze volgers kan mij vast vertellen of het inderdaad de wilde wingerd is.

Na de boodschappen vind ik een bankje, van waar ik een leuk zicht heb op de havenkom.



Mijn net gelakte nagels mogen natuurlijk niet ontbreken op de foto.

Nog even langs de bakkersvrouw om iets voor de lunch mee te nemen. 

Aangezien het één van de laatste keren is dat ik bij haar ben, maak ik een foto van haar. 



Ik vertel haar dat ik een blog schrijf en daar de foto op zet, zij vindt het leuk en glimlacht.

Als ik aan boord kom is de wasmachine klaar en gaat alles aan de lijn.

Na de lunch halen wij de fok naar beneden, het kan maar klaar zijn.

Werken terwijl de zon schijnt is niet echt een straf, vinden wij.



Van Lady Kathleen maak ik nog een foto om door te sturen naar onze vrienden in Breda.

Zo zijn wij een beetje bezig, kopje thee in de zon, prima.



Jelle gaat de spiegel van de boot grondig in de was zetten en poetsen.

Inmiddels zijn wij met vier schepen aan de steiger om alles winterklaar te maken.

Er zijn twee Engelse echtparen, één Zweeds echtpaar met drie kleine kinderen en wij.

De Zweed vraagt aan Jelle wat hij doet met de fok en of wij nog iets aan de vocht doen.

De fok halen wij eraf en wij zorgen voor wat ventilatie tegen de vocht.

Hij heeft ook een winter dektent laten maken in Split. 

Dus die gaat over de complete boot, net zoals bij ons.

Zij vertrekken morgenmiddag met de watertaxi. 

Onze Engelse buren pakken morgen de Ferry.

Tegen vijf uur gaat iedereen naar binnen, want dan koelt het echt af.

Wij nemen een aperitief en daarna begin ik met het eten.

Ja, deze keer heeft de kok van bistro "Wind & Water" van een simpel gerecht, toch iets lekkers weten te maken.


Gekookte bietjes met kaasschaaf in schijfjes geschaafd, dan een rode ui zeer dun gesneden er doorheen plus een eetlepel olijfolie, peper en zout een half uurtje in de oven.

Ondertussen pijnboompitten roosteren, een stuk fetakaas in blokjes snijden en deze over de bietjesschaal verspreiden en drie eetlepels balsamico azijn erover verdelen.

Glaasje wijn erbij. Een aanrader, het is echt smullen...

Na afloop kopje koffie.

Dit was onze zaterdag. 

Ik zet het blog op internet, daarna lezen wij nog wat en kijken t.v.