Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Vrijdag 20 oktober 2017


Vandaag staat alles in het teken van het winterklaar maken van Wind & Water.

Er moet een hele lijst worden afgewerkt. 

Eerst wordt de bijboot schoongemaakt, daarna het grote flexibele zonnepaneel op de bimini. 

Dan volgt het reddingsvlot, alles wordt in de achterkajuit opgeborgen.

Tijdens deze activiteiten is er altijd ruimte voor een praatje op de steiger.

Onze Engelse buren maken nog een tochtje naar Vis. 

Morgen komen zij terug om de boel winterklaar te maken. 

Zondagavond vliegen zij weer naar huis.

De andere Engelsman komt naar ons toe. 

Hij geeft ons een compliment over het gedrag van onze kleinzonen. 

Zijn vrouw vertelt dat zij ook een tweeling hebben, zij zijn inmiddels 32 jaar, dus wat ouder.

In het begin van het seizoen hebben zij een zeilboot uit 1988 gekocht voor weinig geld.

Het is een echte klus boot, maar dat is ook een hobby van hem.

Elk onderdeel wordt onder handen genomen. 

Wij bewonderen zijn enthousiasme. 

Zij hebben met een motorbootje wat kanalen bezocht in Engeland. 

Nadat zij een hele zomer alleen maar regen hebben gehad, besloten zij om de boot te verkopen en een zeilboot in Kroatië te kopen.

Grappig, zoals je dan tijdens zo'n praatje van alles hoort.

Er worden enkele wassen gedraaid in de machine.

Als de waslijn vol hangt, valt mijn oog op een prachtige vlinder die rustig ligt te zonnen op mijn kleurrijke handdoek. 



Ik vind het bijzonder, daarom maak ik er een foto van en laat je mee genieten.



In de middag toch maar even in de zon op het voordek.

Vanavond gaat bistro Wind & Water weer open.

Op het menu staat kip in gorgonzola saus met erwtjes en purée, inclusief wijntje.

Het smaakt prima.

Na de afwas valt mijn kapitein op de bank in slaap.

Tegen half elf duik ik ook mijn kooi in.

Dobar nocu.