Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Donderdag 19 oktober 2017


Het afscheid van de kinderen


Het laatste ontbijt aan boord van Wind & Water.

Jelle en Tibbe gaan naar de bakker en halen nog drie maxi croissants.

Kirsten heeft besloten om de watertaxi te regelen, kost wat maar dan heb je ook wat.


Erg leuk voor de jongens en zij kunnen dan zo lang mogelijk blijven vissen op de steiger.


De lakens en handdoeken breng ik naar de wasserette. 

Een uur later hangt alles schoon aan de lijn.

Kirsten en ik lopen nog een eindje langs de kade.

Het is wel makkelijk zo'n watertaxi. 

Het scheelt twee busritten, een Ferry en dan nog de wachttijden tussendoor. 

Kortom gemak dient de mens.

Deze keer maak ik een vroege lunch, zodat onze gasten niet met een lege maag vertrekken.

De broodjes knakworst, gaan erin als koek.



En ja hoor precies om kwart voor één ligt de watertaxi aan de kop van de steiger.



De jongens springen aan boord, want dit wordt natuurlijk "The top of The day".

Kirsten neemt nog uitgebreid afscheid. 

Kus, kus, aan alles komt een eind, dank je wel voor de gezellige dagen aan boord, dit is natuurlijk wederzijds.



Daarna krijgen wij een filmpje en foto's van de taxi te water.


Aankomst bij het vliegveld. Steigertje aflopen weg oversteken en je staat voor de vertrekhal.

Aan boord is het erg rustig. 

Eerst wat rommelen en dan een powernap.

Tegen drie uur vouw ik de was, daarna wordt alles keurig opgeborgen voor de winter.

Dan een kop thee, terwijl Jelle op zijn iPhone de vlucht volgt via de flightradar.

Ja, wij vliegen even mee.

Ik begin vast aan het blog, een goede afwisseling.

Eind van de middag koop ik sla in de supermarkt, met wat gebakken aardappeltjes en inktvissen gaat dit prima smaken. 

Het is wel erg rustig aan boord.

Het is donderdagmiddag, dit betekent veel charterschepen, Milna is de laatste stop, alvorens zij de boot in Kastella of Split gaan afleveren

Terwijl Jelle afwast, maak ik het blog klaar en zet het op internet.